Barndomshem

                                   
Visst är det något speciellt med att komma hem?

Att komma hem är inte bara att gå in genom dörren till ett hus, utan ett riktigt hem betyder tygghet och värme.
Efter jobbet igår tog jag tåget till Köping där jag är uppväxt och mina föräldrar fortfarande bor. Givetvis är våran lägenhet i Årsta mitt hem, men att komma hem hit, till mitt barndomshem, är speciellt.
R åkte hem till Småland igår, så att åka till en tom lägenhet efter jobbet kändes inte lockande, mycket mysigare att få komma hem till familjen.
Här hemma är det klassiskt julpyntat, allt går i rött och det står tomtar i varje vrå. Precis som det ska vara på julen, om jag får välja! :)

Ska snart krypa ner i min säng efter en lång dag, har vart i Dalarna och hälsa på släkten. Har ätit god mat och bara umgåtts. Men med tanke på att det är en bit att åka så blev det en tidig morgon och en sen kväll. Men i morgon bli det sovmorgon. Inget speciellt inplanerat, bara njuta av att vara ledig. Tar tåget tillbaka på eftermiddagen för att hinna hem och umgås med vänner på kvällen.

God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0