Fredag

Sista veckan i september, tillika första veckan i oktober börjar gå mot sitt slut.
Nu återstår bara några dagaras ledighet! Själv ska jag hem till mor & far! Ser fram emot en lugn och mysig helg hemma med familjen!

Har inte uppdaterat något denna vecka, som ni antagligen har märkt om ni har kika förbi.
Jätteroligt att ni är några som tittar in fortfarande, och uppenbarligen någon som vill att jag ska skriva, tack!
Dock har jag denna bloggen mest för min egen del, och skriver därför när jag känner att jag behöver skriva av mig eller tycker att jag har något att berätta.
Denna vecka har det behovet inte vart lika starkt då mina kvällar bestått av annat.

Det känns som hösten kom på riktigt nu i veckan. Det börjar bli riktigt kall på mornarna när man går till jobbet, i morse kröp graderna ner till 0° och det såg nästan ut som det hade snöat ute för frosten.
Det är så vackert med frost och nu börjar jag nästan längta efter vintern, haha!
Men nej, vintern får vänta ett tag. Den är så lång ändå när den väl kommer.

Jobbar till kl. 16.00 idag sen blir det att åka direkt till centralen för att hoppa på tåget hem. Tar bara lite mer än en timme att åka hem, så det blir skönt att komma hem relativt tidigt.
Jag trivs bra i Sthlm, men det är verkligen något speciellt med att komma "hem hem".
När jag var yngre tyckte jag inte alls om min hemstad, det är en liten stad med 25 000 invånare. Men nu när man får lite distans till allt ser man det på ett helt annat sätt och plötsligt har det blivigt en jättemysig liten stad att komma hem till. Man kan behöva lite distans till saker och ting för att uppskatta dom.

Solen skiner ute och det ser ut att bli en fin, kall oktoberdag!

Det här är lite bilder från trädgården hemma och min hemstad tagna på hösten för något år sedan!




Jag och blogg.se kommer inte överens idag ang. uppladdning av bilder, därför blev det bara dessa tre. Men det får duga så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0