Morgonstund!

God Morgon!

Jag tycker fortfarande stt det är otroligt jobbigt att gå upp på mornarna, och det blir inte bättre av att det nu blåser och är minusgrder när man går till jobbet + att det blir mörkare för varje dag.
Samtidgt hatar jag att stressa på morgonen. Detta är alltså ingen bra kombination.
Så igår när jag kikade runt på favoritbloggarna läste jag att Anna på morgonen går upp, sätter på tv.n och kollar på nyhetsmorgon innan hon går till jobbet. Lät rätt mysigt tyckte jag.
Så i morse släpade jag mig upp 20 min tidigare än vanlig, alltså 0540, tog en dusch och slog på tv.n. Klockan 06.00 var jag färdig duschad och påklädd och hade plötslig 45 minuter på mig att äta frukost i lugn och ro. Gjorde i ordning favoritfrukosten bestående av fil, äpplen, nötter & kanel tilsammans med ett glas juice och en kopp te, tände lite öjus och slog mig ner i soffan framför nyhetsmorgon. Så otroligt mysigt det var och verkligen en bra start på dagen!
Nu blir det förhoppningsvis lite lättare att komma upp i morgon!

Tack Anna för tipset! :)

Imorse var de otroligt kallt ute, - grader och lite blåsigt! Brr! För en liten stund sen när jag tittade ut genom fönstret snöade det till och med! Dock bara en kort stund, men ändå!
Nu lyser solen ute men det är fortfarande kallt. Blir nog en fin dag!
Dessa mörka, kalla morna får mig att längta mycket efter vårna resa, bara 18 dagar kvar! :)

Hur ser era mornar ut? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0