Projekt





Så, nu kan jag i alla fall andas igen. Allt blir så mycket lättare då!:)

Drog på mig en ordentlig förkylning i helgen och fick stanna hemma från jobbet mån-tis. Igår lyckade jag dock släpa mig hit igen, det är ju inte gratis att vara sjuk, tyvär, och inte allt för underhållande heller.
Kände mig trotts allt rätt okej, men orken försvann ganska snabbt. Det blev en lång och seg dag igår och den här känns inte mycket bättre.
Man kan inte vara på topp jämt!

Men imorgon och även lördag & söndag är jag, till min stora glädje, ledig! Det blir en långhelg med andra ord!
En helg då jag borde vila upp mig, men mina planer går åt ett helt annat håll. Ikväll ska nämligen väskorna packas igen för att sedan bege oss till vårt älskade lilla röda hus med vita knutar i vackra Småland. (Eller förlåt A, TORP, menar jag försåtss!;))
Fast, allt är inte alls så idylliskt som det låter, myntet har alltid 2 sidor och ett hus innebär faktiskt en hel del jobb.
Dock behöver jobb inte alltid innebära något negativt, eller?
Det vi har framför oss i helgen i arbetsväg ser jag inte som något besvärligt, fast det rent fysiskt kommer bli en del jobbande. Tvärt om ser jag verkligen fram emot det som komma skall, nämligen en "make over" av sovrumet.
Standarden på huset är helt okej, men vi längtar efter att få göra det till vårat! Tyskt 70-tal är inget som faller varken mig eller min fästman i smaken. Det är inte vackert kan jag lova er!
Men tur att det inte är något som inte går att ändra på.
Planen för helgen är att riva ut den fula, gråa heltäckningsmattan för att få fram det mycket vackrare trägolv som döljer sig där under. Förhoppningsvis orginalgolvet.
Det ska slipas och lackas. Även listerna ska ner och målas vita, sängramen och sängborden lika så. Även väggarna ska få sig en ljus fin färg, antagligen vitt där också. Lantligt-romanstiskt är inspirationen. Det är ändå ett hus på landet!:)
Som ni hör är det en hel del att göra, och givetvis kommer vi inte hinna med allt i helgen. Men det känns otroligt roligt att få komma igång, och projekt & mål är alltid roligt att ha! Jag borde som sagt vila lite i helgen också, så jag blir av med den här förkylningen. Är ändå glad att den kom nu och inte nästa vecka när vi ska ut och resa!


ps.
På tal om att resa så ska båda mina ♥ A & C också ut och resa nu i dagarna. En åker närmare bestämmt idag och den andra i morgon. Ser fram emot när vi alla 3 är hemma igen och får berätta om våra äventyr!
Vill passa på och önska mina älskade vänner trevlig resa! Sköt om er! ♥


Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas ni får en härlig helg i Småland:)

Vad kul att få pyssla lite med huset.



Många kramar

2009-10-25 @ 12:50:30
URL: http://lindablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0