Boule & Medelhavsbuffé

Bästa stunden på dagen är nu, lunchen, så känns i alla fall ibland! :) Börjarjade kl. 07.00 i morse så lunchen blir lite tidigare än i vanliga fall.
Det blev pasta med en ost & skinksås med vitlök och basilika. Mums!
Eftermiddagen ser lugn ut än så länge. Skönt!

Ikväll ska vi som sagt ut med jobbet. Känner mig riktigt taggad, ska bli jättekul! Vi ska till Boulebar. Har aldrig vart där innan men har bara hört bra saker om det. För er som inte känner till Boulebar, så är det helt enkelt vad namnet säger, Boule + Bar/Restaurang! :)
Vi kommer få spela boule med instruktör och äta en medelhavsinspirerad buffé. Hittade menyn på nätet, det låter verkligen som något i min smak. Så här ser den ut:

Tomat- och mozzarellasallad

Med vitlök, rödlök, basilika och balsamicodressing.

Gratinerade blåmusslor

Lättkokta musslor med vitlök.

Nobis potatis

Citronkokt potatis i gräslöksdressing.

Bulgursallad

Buljongkokt bulgur med platanos, rödlök och örter.

Örtkryddad rotfruktsgratäng

Krämig färskostgratäng med höstens primörer.

Olivrullad Kummel

Serveras på smörstekt savoykål, kapris, tomat och örter.

Vindoftande fläskytterfilér

Kryddad med rosmarin, serveras på het majsragu.

Pestohollandaise

Ört- och vitlökskryddad, serveras ljummen.

Parmesangratinerade grönsaker

Lättstekt paprika, zucchini, aubergine och lök, vänd i parmesanost.

Tillbehör

: Marinerade oliver, vallmosmör, örtbaguette, smaksatt olivolja,

vinäger, färskost, salladsfat, chiliyoghurt och hummus

Dessert:

Tiramisu

Italiensk kaffekaka med mascarponecréme "Tiramisu"

Choklad tryffel

Mjukchoklad med smak av lavendel och mörk rom "Chocolate truffle"


Nu känner jag mig nästan hungrig igen trotts att jag nyss åt lunch!
Ser verkligen fram emot kvällen!
Känner att jag har väldigt höga förväntningar, men tror inte jag blir besviken!=)

Någon som vart på boulbar?

Ha en trevlig kväll så hörs vi kanske senare om det inte blir allt för sent, vilket jag hoppas att det blir! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

mums! :)

2009-09-17 @ 19:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0