Kräftskiva, Auktion Och...

...ett KATTKRÄK!!! Jag har aldrig varit speciellt förtjust i katter, men efter idag tycker jag absolut inte om dom!
Efter en natt med ganska dålig sömn då jag troligtvis fått någon släng av matförgiftning eller liknande var jag ganska trött i morse då klockan ringde 04.30. Släpade mig upp och tog mig en dusch, åt en god frukost och sakta började jag känna mig ganska pigg! Gjode klart det sista för att gå till bussen, öppnar dörren och in far en svart katt som ett sträck! (Dom som bor i lägenheten över oss har alltså en katt som springer i trapphuset, och idag även i vår lägenhet.) Stressad vänder jag igen, måste ju få ut katten innan jag går, men den vill inte alls ut. Den springer fram och tillbaka upp i soffan, ner igen, river halva inredningen, klöser i soffan. R vaknar av glas som krossas och jag som skriker, kommer nyvaken ut från sovrummet och undrar vad det är som händer! Ganska hysteriskt som ni kanske förstår! Han får slänga ut katten, jag missar bussen och kommer försent till jobbet.
Hoppas eran vecka börjat bättre!

På fm. fick jag dock veta att R.s bror och fru i morse fick en lite flicka. Så jag känner mig som en stolt "faster"! Det fick upp humöret!=)


Helgen var för övrigt jättetrevlig. Det blev en väldigt lycka kräftskiva tillsamman med mina barndomsvänner! Vi åkte redan torsdag kväll så vi fick nästan 3 hela dagar i Småland. I fredags gick jag och C på stan en sväng, vi visade dom runt lite i det lilla samhället, var ute i skogen och plockade lite svamp och på kvällen avslutade vi med en middag bestående an älggryta med nyplockade kantareller och äppelpaj till efterrätt. Jättegott!
På lördagen innan kräftskivan hann vi med att gå på auktion, gårdsauktion. 95 % är skräp, men bland dom övriga 5 % kan man hitta riktiga guldkorn. Vi hittade en jättefin tavla som vi fick i förlovningspresent av R.s låtsasmormor! (Glömde dock ta kort på den!)

Ikväll händer inget speciellt, jag känner mig inte på topp så det blir tidigt i säng!

Hur har eran helg vart?




 

God Natt! ♥


Kommentarer
Postat av: Bella

Usch och fy för matförgiftning, skönt att du mådde bättre imorse!! Katter är inget favorit djur, kan bero på att jag är allergisk mot dem :)



Låter som om du haft en riktigt bra helg med kräftor och auktion!



Trevlig blogg har du också hit kommer jag tillbaka.



Ha en bra dag



Kram Bella

2009-09-15 @ 11:12:10
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0