Lördag

Vi tog en lång behövlig sovmorgon i morse, så skönt. Vi konstaterade att vi inte ens kom ihåg när vi hade en oplanerad lördag sist.
Frukosten, eller snarare brunchen, bestod av nybakade scones i brist på annan. Det är en återkommande favorit här hemma när man inte har så mycket annat spännande till frukost hemma, sen är det ju gott också! :)

Sen begav vi oss till IKEA, vi hade ett presentkort därifrån sen vi fyllde år, perfekt att få handla massa saker utan att behöva "betala"! :) Listan på saker vi behövde var ganska lång och faktum är att vi nästan fick med oss allt vi ville hem! Bl.a. nya soffbord. Det vi hade innan var alldeles för stort och passade inte alls soffan, istället blev det 2 små svarta bord. Sen blev det mer bra & ha saker, som bestik, gardinstänger, gardiner, hyllor till arbetsrummet & lite till! Ska bli kul att få allt på plats.
Så här blev det i alla fal med nya soffborden, va tycks?
Jag är i alla fall jättenöjd!


Kvällen har vart lugn, lagade panerad fisk med romsås till middag och nu håller vi på och bakar bröd, eller snarare R bakar! Medan jag bloggar och spännande ser fram emot resultatet!:) Det blir Bondbröd med Örter, lukar otroligt gott från köket.

Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa min tidning som damp ner i brevlådan igår. En prenumeration från min kära mor! Jag gillar verkligen den relativt nya tidningen Queen, älskar att läsa kungligt skvaller och kolla på deras vackra klänningar, smycken och håruppsättningar!

Hoppas ni njuter ordentlig av helgen!

Kram!


Ja, jag älskar kungahuset! Haha! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0