Tisdag

Fast i min värld är det söndag idag! :)

Helgens jobb gick bra, fast det var väldigt segt dom sista timmarna i söndags.
När jag kom hem, helt slut, hade älsklingen tänt ljus i hela lägenheten och lagat en jättegod middag som stod på bordet. Han hade gjort egen pasta med en sås av lövbiff & kantareller! Kan det bli bättre?
Sen var det ju val i Söndag, kyrkovalet, så självklart gick vi och röstade. Tycker det är otroligt viktigt att använda sin rösträtt, vilket val det än gäller. När det gäller kyrkovalet, oavsett om man har en kristen tro elle inte. Och vet man inte vad man ska rösta på, rösta blankt, det visar i alla fall att man bryr sig och tycker det är viktigt med demokratin!

Igår tog jag en välbehövlig sovmorgon, men kände mig inte så mycket piggare för det. Gjorde inget speciellt utan njöt mest av att bara vara ledig och inte behöva gå till jobbet. Tvättade och handlade lite på em. och på kvällen blev vi bortbjudna på middag hos M. Måndag = TV-kväll! Så vi satt bänkade framför TV.n, föst Sveriges Fulaste Hem, följt av Svenska Hollywoodfruar och sist Roast på Berns. Verkligen min typ av program alla tre. Älskar hösten med alla serier!

Idag har jag fortsatt tvätta, gick upp 07.00 i morse och va hur pigg som helst! Har även hunnit stryka lite, ätit frukost och druckit fm. kaffe! Bra start på dagen! =)

Har en hel hög med tvätt som jag ska försöka minska på, sen ska jag träffa S senare idag.

Är inne i ett stim av effektivitet, så det är bäst jag fortsätter innen det försvinner! ;)
Hörs senare!


   
Helgens middagar; Hemmagjord pasta med lövbiff och kantarell såsen & Fullkorns pannkakor med färska champinjoner och cream fraiche.
   


Kommentarer
Postat av: Livet hemma hos Linda

Välbehövligt med lite ledigt efter späckade dagar med jobb. Då är det skönt att bara ta igen sig:)



Hoppas du har en fin dag

Kraam

2009-09-23 @ 14:48:45
URL: http://lindablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0