Vardag

Veckorna passesar allt för ofta utan eftetanke! Veckorna blir bara en transportsträcka till helgen, det är bara helgen som räknas och det är helgerna som man ser fram emot.
5 av veckans 7 dagar består av vardagar, ta vara på dom! Gör alla dagar speciella, unna dig lite vardagslyx, gå inte och vänta tills det blir helg!
Dom flesta av mina timmar idag har bestått av jobb. Lägenheten är fortfarande ren och fin sen helgen, det är så roligt att komma hem. Roligare att laga mat när köket är rent och skönare att gå och lägga sig när sängen är bäddad.
Till middag idag blev det Nyförälskade Kräftstjärtar, tänkte ni skulle få receptet! En enkel, lättlagad, jättegod middag, men ändå lite festlig!
Och efter att ha läst Linda´s blogg blev jag otroligt sugen på att baka! Så mellan middagen och Idol så slängde jag ihop blåbärs muffin. Har inte smakat dom än, men dom ser fina ut i alla fall!=)
Ska snart brygga lite kaffe och provsmaka!
I morgon är det äntligen fredag, mitt jobbschema blev lite ändrat så jag ska jobba i morgon, men i helgen är jag ledig! Ska bli skönt!
Nu är de lyxfällan och muffins!
Hoppas du har en trevlig kväll, och kom ihåg, gör något av dagen, ALLA dagar!
*
'
*
Skölj, skär och stek champinjoner, pressa 2-3 vitlöksklyftor och
blanda ner i svampen.
Blanda färdig kall bearnaisesås och cream fraiche, blanda sedan
ner det med svampen och vitlöken när den är färdigstekt.
Avsluta med en skvätt vitt vin och avsluta med att röra ner
kräftstjärtarna, dom ska inte koka och bli för varma.
Spar lite kräftstjärtar till garnering.
Servera med ett vitlöksbröd och vitt vin!
Smaklig Måltid! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0