Italiensk Afton



Middagen igår. Min förrätt till vänster och min huvudrätt. Blev lite besviken över huvudrätten som brukar serveras med scampi och inte "vanliga räkor", men i övrigt var den lika god som vanligt. Fästmannens förrätt är till höger och till huvudrätt valde han en pasta med oxfilé och carl-johansvamp.

Direkt efter jobbet igår åkte jag in till stan för att göra ett välbehövligt besök hos frisören. En hel del av mina längder försvann, så skönt att få bort en bit av allt det slitna. Jag har haft mitt långa hår alldeles för länge och kände verkligen att det var dags för något nytt. R kom och hämtade mig hos frisören och det visade sig att han också hade suttit i en frisörstol under eftermiddagen, så det var ett ovanligt stiligt par som sedan begav sig mot Gullmarsplan och våran favoritrestaurang. Jag tog det jag alltid tar, pasta med räkor, avokado & champinjoner i vitvinsås toppat med rom. Som sagt, ett litet minus för den uteblivna scampin, men annnars alldeles utsökt. Italienskt är alltid ett säkert kort när man går ut och äter, man blir sällan besviken. Vi hade en riktigt mysig kväll med både födelsedagsfirande och 3 års jubileum.

Torsdagskvällen blir inte lika glamorös, på kvällens schema står träning och städning. Fästmannen är borta ikväll så det blir att putsa på huset själv. Torsdagar är en perfekt städag då det känns skönt att ha det extra rent och fint till helgen som stundar. Tänk att det redan är fredag imorgon!

Nu är det lunch här, sen bara några timmar kvar till dagens kickboxningspass!

Ha en trevlig eftermiddag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med träningen! Du kan ju komma förbi Stora Skuggan om du har tid:)

2010-08-26 @ 12:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0