Torsdag 19 Augusti








Resultatet av förra veckans kalas. God mat, massa onyttgiheter och fina presenter! :) Precis som det ska vara när man fyller år.

Tänk att det redan gått en vecka sen jag firade min 24 årsdag. Födelsedagen firade jag tillsammans med sambon, familjen och vänner. Jag bjöd på diverse pajer, den perfekta bjudmaten (enlig mig) eftersom nästan allt kan förberedas. Det finns en risk att paj kan uppfattas som torr och tråkig, men jag provade 3 nya recept dagen till ära och dom var fantastiskt goda och verkligen uppskattade av alla. Det blev en skaldjurscheesecake, en västerbottenpaj med färska kantareller och en västerbottenpaj med kräftstjärtar. Till det serverades en sallad med körsbärstomater, smulad fetaost och pinjenötter. Eftersom jag jobbade hela dagen så hjälpte mamma mig att baka en tårta, Leilas Chokladpavlova med färska bär, himmelsk god! Sambon slängde även ihop några minikladdkakor. Så goda! Att laga mat och baka är alltid roligt, men visst blir det extra roligt när man får gäster att bjuda allt det goda på? Fick också fina, fina presenter i form av Champagneglas från Iittala, Leilas kokbok One more Slice, 5 goda parfymer från Kenzo, pengar till utlandsresan som väntar om några veckor och presentkort. Fick även fina blommor och ett par jenas som jag köpte till mig själv i present! :) Tack ni som förgyllde min födelsedag i form av besök, telefonsamtal och sms! ♥

Igår gjorde jag mitt andra besök hos min osteopat Rebecka. Jag berättade förra veckan att jag skulle dit för första gången för att prova, och jag kan nu berätta att jag är mer än nöjd! En osteopat är, lite kort beskrivet;
"Osteopatisk medicin fokuserar på diagnos, behandling och rehabilitering av hela kroppen. Osteoptaten ser till samspelet mellan kropp, medvetande och själ, både i hälsa och sjukdom. Osteopaten undersöker och behandlar med sina händer som en da verktyg, rörelseapparaten (muskler och skelett), nervsystemet, lumfsystemet/immunförsvaret, endokrina systemet och de inre organen. Behandlingen stimulerar kroppens strävan att läka själv." Här kan du läsa mer om osteopati. Jag har problem med rygg, nacke, vader och fötter. Jag har länge dragit mig för att ta tag i mina problem men nu när jag väl tagit mig dit känns det jättebra. Vissa saker känns bättre på en gång efter behandligen och andra kommer ta lite längre tid, som fötterna t.ex. eftersom jag gått med det så länge. Jag har insett att om jag har dom här problemen nu när jag är 24, hur ska det då inte bli när jag är 50? Bättre att ta tag i det NU!

Denna gråa torsdag tänkte jag även ta tag i min träning ordentligt. Det har verkligen tränats dåligt på semestern, men nu ska det bli skönt att komma igång igen. Efter jobbet tänkte jag prova kickboxning, har blivigt dit "lurad" av en jobbarkompis, men jag tror verkligen det kan vara något för mig! Tycker det är skönt att träna i grupp då man anstränger sig lite mer och blir mer peppad! Kul att träffa folk också! Det var länge sen jag tränade riktigt ordentligt så det ska bli skönt att få ta ut sig. Ser sedan fram emot soffan hemma, där jag tänker spendera resten av kvällen med gott samvete.

Sköt om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0