Semelfika


Det bjöds på min favorit till em. fikat på jobbet idag!

Har precis druckit upp en kopp kaffe med tillhörande semla som kollegorna fixat till em. fikat. Så gott!
Har redan tappat räkningen på årets hitills ätna semlor, och fler lär det blir.

Min dag hitills har annars bestått av att sortera papper, göra div. beställningar, bokningar och göra fika.
Dessa arbetsuppgifter tillhör numera min vardag då jag har nytt jobb. Är kvar på samma företag och samma avdelning, men har nu fått en fast tjänst hos en av våra kunder istället för att vara hos olika. Mitt nya jobb innebär även att jag nu jobbar enbart måndag-fredag och inga helger.
Känns helt fantastiskt just nu att slippa helgjobbet och att slippa gå upp 04.00 för att sedan jobba 06.00-18.00. Däremot kommer jag sakna variationen och att få vara ledig mitt i veckan.
Allt har för- och nackdelar. Just nu känns det dock som att fördelarna för det nya jobbet väger tyngre.
Tiden får utvisa om jag har rätt.

Ikväll ska jag & min älskling kurera oss under filtar och med varma drycker då vi båda börjar känna oss lite krassliga. Sjuk är inget jag vill bli, min influensa jag drog på mig i höstas räcker för flera år frammåt i sjukdomsväg.

Hoppas ni haft en bra dag och att ni får en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0