Snart Semester


Det här är Åre för 3 år sedan, säsongens finaste dag, soligt och vinstilla. Hoppas på att det blir lika fint väder i Sälen nästa vecka.
Prognoserna ser lovande ut, än så länge. Ser verkligen fram emot att få åka skidor och få lite sol på näsan.


Nu är det bara timmar kvar till semestern, så otroligt skönt det ska bli. Hittade några gamla bilder från Åre och längtar nu, ommöjligt, ännu mer till vår lilla skidsemester. Jag kan inte tänka mig något bättre än en fin vinterdag i svenska fjällen. Soligt, vindstilla, några minugrader och ett par skidor på fötterna. För att inte tala om stunderna emellan åken, när man får äta egengjord matsäck och dricka varmchoklad eller gräva ett litet "dike" där man sen kan sitta och sola några timmar. Så härligt!

Försöker komma på allt jag behöver ha med mig, tycker det är svårare att packa för en semester i fjällen än t.ex. när man ska åka utomlands till sol & värme. Men allt brukar komma med till slut i vilket fall som helst
Jag hoppas på det idag också!

Ikväll när vi packa klart åker vi mot Köping till mina föräldrar, ska stanna där över natten för att sedan fortsätta norrut i morgon.

Nu måste jag skynda mig att göra klart här så jag kan ta semeter med gott samvete.

Vad har ni för planer för helgen?



Kommentarer
Postat av: AC

Tjihoo, snart far ni!

Hoppas ni får det så härligt - ta hand om pensionärerna nu Sandra, aktivera dom väl ;)

Och lilla Johan på Vasan, du får agera peppande syrra nu när inte jag kan vara där :) Puss

2010-02-26 @ 12:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0