T.G.I. Friday's


Så härligt med fredag! Nu när jag bara jobbar mån-fre så infinner sig den där speciella helgkänslan på ett annat sätt mot vad den har gjort innan, vilket är väldigt skönt. Det är ju ändå något speciellt med helgen!

Middagen igår var väldigt trevlig. Vi hade besök av J & J, fästmannens vänner från Linköping, som precis flyttat till Sthlm. Vi hade aldrig träffats förut, men det är alltid trevligt att lära känna nya människor. Dom var verkligen trevliga och jag ser fram emot att umgås mer med dom nu när dom flyttat hit.
Förövrigt blev det Mörk mintchokladmouss till efterrätt. Jättegod! Den försvann dock väldigt fort så jag han inte få någon bild på den.

Bara för att jag precis skrev att jag bara jobbar mån-fre nuförtiden så ska jag försåts jobba i helgen, lite motsägelsefullt kan man tycka!:)
Men detta är helt frivilligt! Man tjänar ju trotts allt lite bättre när man jobba på helgen och lite extra pengar är aldrig fel. Dock ska jag bara jobba 11.30-15.30, vilket innebär att jag både får njuta av en lång sovmorgon,  en mysig förmiddag hemma och dessutom har hela kvällen ledig.

Helgen börjar med en tjejmiddag på Friday´s inne i stan, åtminstonde lutar det åt de hållet. En tjejmiddag blir det i vilket falls som helst. Min vän Karolin från Uppsala kommer till storstaden över kvällen, de blir god mat, ett glas vin & massa prat, förstås! Vi har inte sett på länge, så de ska bli kul att höra om allt som hänt sen sist!
I övrigt är helgen oplanera, förutom möjligvist melodifestivalen i morgon kväll som antagligen kommer att ses!

Vad har ni för planer för helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0