19 juni 2010









Äntligen kom dagen som alla väntat på, eller inte alla förståss, men många! Sveriges tronarvinge, H.K.H. Kronprinsessan Victoria,
fick sin man av folket, H.K.H. Prins Daniel. Och HUR vackert var det inte? Gissar att jag inte var den enda som fick rysningar i hela
kroppen och fälde en och annan tår. Själv inledde jag firandet med konserten från Konserthuset i Stockholm på fredagkvällen, bara
den var fantastisk! Jag skulle kunna kolla på slutscenen när alla barnen kommer in och sjunger om och om igen, för att inte tala om
Roxettes återförening. Verkligen en magisk kväll! En kväll som jag fick spendera med min fina vän Charlotte också! Hon kom på fredag
kvällen och stannade till lördags eftermiddagen. Verkligen mysigt att få ha henne på besök då vi inte ses så ofta nuförtiden, tyvär!
Man får passa på att njuta av studerna som blir! På dagen D lämnade jag C på stationen vid 16 och åkte sen för att möta upp min Rickard.
Höll dock på att vända och åka hem igen när jag insåg hur mycket folk det var, helt sjukt. Det var stundvis ganska drygt faktiskt,
men det känns andå kul att ha vart där. Vi stod vid Logården när dom kom med båden från Djurgården och fick oss en skymt av de
kungliga, även om det bara var en liten, liten skymt. När allt var över och det faktiskt gick att ta sig någon stans mötte vi upp Malin
och hennes vän Camilla, vi blev kvar en stund på stan, vi åt sushi och strosade om kring för att sedan åka hem till Malin på den
"kungliga holmen" för att äta rabarber paj och dricka Malins fantastiskt goda kaffe!

Idag är det dock den 22 juni 2010 och bröllopshysterin har lagt sig för den här gången, och nog lär det dröja innan vi får se något liknande igen! 
Spenderar denna tisdag på jobbet, som dom flesta andra tisdagar. Det märks att det börjar bli semester tider då det är väldigt lite att göra här hos mig. Men jag passar på att njuta, det är skönt att hinna med saker som jag inte hunnit dom senste veckorna för det har vart så mycket och så kan jag spendera lite tid ute i det fina vädret. Lunchen i solen idag var inte helt fel. Funderar till och med på att ta årets första dopp ikväll om värmen håller i sig någorlunda. Det blir uppfriskande om inte annat. Fast mest gör jag det för att bevisa för min fästman att jag inte alls är någon badkruka som han gärna vill påstå.

Annars pågår nedräkningen till midsommar. Denna tisdag innebär att halva veckan redan har gått. Det känns skönt med en kort arbetsvecka och en lång helg. På torsdag packar vi väskorna och beger oss till Dalarna, kan det bli mer midsommar? Ser fram emot sill och jordgubbar, inte för att jag är speciellt förtjust i sill, men det hör ju till på något sätt! Hoppas på fint väder bara, men än så länge ser det bra ut!

Vad ska ni hitta på i midsommar?

Ha en skön kväll och passa på att njut av kvällarna som just nu är som ljusast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0