Abstinens!


Såhär fint är det utanför mitt jobb idag, skulle vilja flytta mitt kontor utomhus!


Sakta, sakta börjar bloggsuget komma tillbaka. Jag kom helt av mig efter våran sälenresa som nu ligger många veckor bakom mig.
Vi hade en underbart fin vintervecka uppe i Sälen i början av mars. Nu, 10 veckor senare är vi inne i majmånad och våren är som allra vackrast. Maj är min absoluta favorittid på året och jag njuter i fulla drag av träden som blir grönare och grönare för varje dag som går och solen som värmer.

Har lite fredgaskänslor idag då jag är ledig torsdagen + fredagen som ligger framför, en lång helg väntar alltså! Det ska verkligen bli skönt med några dagars ledighet, trotts att en hel del jobb står på schemat. Väskorna är redan packade, så direkt efter jobbet tar jag bilen till Köping för att hämta upp mamma & pappa, sedan bär det av mot Småland och vårat älskade hus. Tanken är att vi ska renovera klart övervåningen, eller klart blir det nog inte, men vi kanske kommer en bit påväg. Senast vi var nere, över påsk, gjorde vi färdigt sovrummet som vi började med i höstas. Det tar lite tid när man inte har möjlighet att jobba annat än enstaka helger. Men nu är det som sagt klart och det blev så fint, jag är mer än nöjd!

Nu ska jag göra klart lite små saker här på jobbet innan jag kan gå på ledighet med gott samvete!

Ta hand om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0