Egypten





Bilder: www.fritidsresor.se

Ser inte Egypten helt fantastiskt ut? Jag och min bästa vän Anna planerar en resa till hösten och just nu lutar det åt Egypten. Tanken var Thailand från början, men avståndet känns lite väl långt då vi endast ska vara borta 1 vecka. Även den senaste tidens oroligheter i Bangkok har fått oss på andra tankar.
Egypten ligger på ett mer behagligt avstånd och det är ett land som jag alltid drömt om att få besöka. Våran resa kommer nog mest bestå av lata dagar på stranden och goda middagar. Men förhoppningsvis också ett besök i Kairo för att se pyramiderna och även uppleva den fantastiska snorklingen som sägs vara något utöver det vanliga. Egentligen känns det lite avlägset att spana efter utlandsresor nu när vi har en fantastisk sommar framför oss, men resorna i höst går åt snabbt så det gäller att passa på innan dom tar slut.

För övrigt händer det inte så mycket spännande i mitt liv den här veckan. Kvällarna går åt till att förbereda flytten. Igår hyrde vi släp och körde iväg en del skräp vi samlat på oss, jag förstår inte hur man lyckas samla på sig så mycket under ett år!? Det är verkligen en positiv sak med att flytta, att man får rensa ordentligt. Även om jag måste erkänna att jag tycker det är ganska jobbigt att slänga saker. Men det är skönt nu när det är gjort. Ikväll ska jag fortsätta packa flyttkartongerna, badrummet står på tur.
Tänk att det bara är 3 dagar kvar tills vi flyttar!

Hittar ni på något roligt såhär mitt i veckan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0