Hejdå Årsta - Hej Sollentuna



Här, vid Edsviken i Sollentuna, bor vi numera.

Idag är nog en av få måndagar som jag verkligen längtat till jobbet. Det är otroligt rörigt hemma i vårat nya hus, så det är bara skönt att komma därifrån. Just nu känns det som ett hopplöst fall att få iordning allt, men det ska nog gå att lösa, tids nog. Dock vill jag att allt ska vara klart NU, är så trött på att bo i kartonger.
Helgens flytt gick i vilket fall som helst över förväntan, tack vare våra underbara vänner & familj. Vi hade förberett oss bra, tycker jag i alla fall, så 4 bilar + 1 släp gjorde att vi bara behövde köra 2 gånger. Gårdagen ägnade vi åt att städa ur den gamla lägenheten. Det kändes tungt att låsa dörren och åka därifrån för sista gången, men samtidigt skönt att det nu är klart. Ett kapitel i livet som avslutades, nu börjar vi på ett nytt. Allt har sin tid, I guess.
Har inlett denna nya vecka med en nya vana, att till jobbet. En skön morgonpromenad på 35 minuter, perfekt! Jag älskar vardagsmotion och är mer än glad att slippa kollektivtrafiken!

Det slog mig idag när jag gick till jobbet och såg att syrenerna börjar slå ut att det är många som får sommarlov nu i veckan! Det känns verkligen i luften att sommaren snart är här. Själv har jag bara 4 veckor kvar till semester, som jag längtar!

Snart dags att gå hem till röran igen, phuu.

Hoppas ni fått en bra start på veckan!


Kommentarer
Postat av: Carling

Sollentuna tycker jag klingar fint, är det sthlm eller?! ;)

Sandra, ni kommer bo in er - det är ju du & Rille, mannen i ditt liv!!

Puss & Kram

2010-06-01 @ 21:49:11
URL: http://annacarling.blogg.se/
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Vad spännande med flytt till hus. Kanske man kan få se lite bilder framöver på hur ni har det?:)



Kram och trevlig kväll

2010-06-01 @ 22:37:04
URL: http://lindablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0