Småland ♥





Förra helgen i bilder, en helg som mest bestod av jobb och vi fick verkligen mycket gjort. På övervåningen satte vi upp reglar och
gipsskivor, vi slängde upp spån på taket som isolorering och förberedde för ny el som ska dras. I trappen har vi tagit bort en
heltäckningsmatta, det gråa på bilden är limrester som slipats bort förhand, vilken skilnad det blir. På nedervåningen rensade vi
i skåp och lådor, det finns mycket vi inte hunnit gå igenom sen vi flyttade in. Vi förberedde även för kakelugnsmakaren som ska
komma och sätta om våran kakelugn. Trädgårdslanden fixade vi med sista vi var nere över påsk. Det blir så fint i huset och jag
längtar verkligen tills det blir klart!


Äntligen fredag, igen. Veckorna går verkligen fort såhär på våren, men dom ljumma, ljusa kvällarna gör att vecka känns några timmar längre.
Efter jobbet idag ska jag möte upp Malin för en trevlig tjejmiddag på Vapiano. Det italienska köket är verkligen min favorit så Vapiano blir perfekt. Ser verkligen fram emot kvällen då resten av helgen inte består av alltför roliga aktiviteter. Vi håller nämligen på att flytta.
Nästa helg går flyttlasset till Edsviken i Sollentuna. Det ska bli roligt att flytta, men vägen dit med all röra och alla dessa flyttkartonger skulle jag gärna vara utan. Det ska bli skönt när allt är klart och vi får börja forma vårt nya hem. Vi ska hyra ett litet hus med tillhörande trädgård, bara några minuter från vattnet. Det känns verkligen lyxigt nu när sommaren närmar sig att få ha en egen trägård att gå ut i, dricka sitt morgonkaffe ute i solen, grilla varma sommarkvällar och kunna gå ner till vattnet för att ta ett svalkande bad. Men det bästa av allt är att jag kan  och cykla till jobbet, det är verkligen lyx för mig!

Vad ska ni hitta på i helgen?

Vi hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0