Projekt #3 - Trappen



Äntligen!

Hej, länge sen!

Hur mår ni? Hoppas bra!

Hemma hos oss rullar dagarna på hyffsat normalt igen efter en lååång, seeg förkylning som både jag och fästmannen dragit på oss. Hemskt onödigt, om ni frågar mig. Men nu är vi som sagt friska igen.

Veckorna går fort nu och vi är redan inne i oktober, V A R T tog september vägen? Jag har i alla fall hunnit med en hel del den första del av hösten. Vardagen med träning och andra aktiviteter är igång igen och helgerna har vart fullbokade med både bröllop och andra roliga saker (med undantag av förra helgen då vi låg helt däckade av förkylningen). Senast i raden av helgaktiviteter var ett besök i Småland. Vi höstpysslade i trädgården, njöt av flera otroligt fina höstdagar, umgicks med fästmannens familj och renoverade...som vanligt!:)

I helgen blev äntligen projekt #3 klart - trappan! Som vi har slitit med denna trapp. Att få bort alla spår efter en limmad heltäckningsmatta är inget man gör på en kvart. Ett riktigt slitjobb, men nu när det är klart så var det verkligen värt det. Jag har haft en bild i huvudet hur jag ville ha det, och det blev precis så som jag ville ha det, om inte bättre! Pricken över i:et var lyktan vi hittade i helgen! Nöjda var ordet!

Projekt #2 får ni se om några veckor då våran soffa som vi beställt anländer. Då blir övervåningen nästintill komplett. I övrigt är projekt #4 - vardagsrummet igång. Vi har rivit tak och tapeter. Tanken är att vi ska måla taket vitt, tapetsera och slipa och lacka golvet. Deadline - Julafton! :) Hoppas, hoppas, hoppas vi hinner klart tillsdess.

Ikväll blir det middag och fotboll hemma hos bror & svägerska. Plus brorsdotter givetvis! :) Det blir mys!
 
Hoppas ni får en trevlig kväll!

Kram


Kommentarer
Postat av: Sis

FinFint Sandra! Det vart verkligen toppen, vilken förbättring! Skönt också att ni är friska igen, inte kul att bli liggande för länge ;) KRAM

2010-10-12 @ 22:22:32
URL: http://annacarling.blogg.se/
Postat av: Jag igen.

Sandra, jag har typ noll att göra om dagarna. För att underlätta mina dagar får du hjärtansgärna uppdatera bloggen lite då och då... That would put a smile on my face! :)

2010-10-14 @ 16:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0