första september tjugohundratio



En del av helgens aktiviteter.

Det har vart en ovanligt seg start på denna vecka. Måndag och tisdags har passerat förbi som två sniglar och jag har inte mått helt hundra. Men nu är det onsdag, första dagen i september och det börjar kännas bättre.

Innan denna sega vecka började hade jag i alla fall en underbart skön helg.
Det blev middag inne i stan med Malin i fredags. En rejäl uppdatering om vad som hänt i sommar var mer än nödvändig, och väldigt trevlig förstås.
Lördagen i spenderade vi skogen för lite svampplockning, och en del gula favoriter blev det. Dock är dom fortfarande väldigt små, kantarellerna, men om någon vecka borde det vara helt fullt med skogens guld. Tycker det är otroligt rofyllt att gå runt i skogen och leta svamp, och tänkt att man kan bli så glad över något att se något gult som skymtar under mossan. Man behöver inte mycket för att roa mig! För att inte tala om hur gott det är, och visst blir det ännu godare om man får plocka dom själv!
På söndagen hade vi besök av min bror med fru, och givetvis deras dotter, min brorsdotter, Noelle. Vi åt en 3-rättersmiddag som jag och R fixade ihop bestående av tomater & mozzarella till förrät, hemmagjord pasta med kantarellsås till huvudrätt och min favoritefterrätt gino. Mellan rätterna blev det också en hel del planering, men vad vi planerade får ni veta en annan dag!
Vi avslutade helgen med the & scones och en film, otroligt mysigt och bra slut på helgen.

Hur kunde denna vecka börja så segt med tanke på en sådan skön helg? Jaja, nu hari alla fall snart halva veckan gått och jag längtar mer än någonsin efter helgen!





Kommentarer
Postat av: Cicci

Vad roligt att du gillade min bild! Åh, goda kantareller. Älskar verkligen smörstekta kantareller. Så himla gott!

2010-09-01 @ 15:38:33
URL: http://mittfonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0