Luxury Comes First









Ord känns överflödiga...

Hej igen!

Har äntligen landat både fysiskt och psykiskt hemma i Sverige och vardagen igen efter en underbar vecka i Sahl Hasheesh, Egypten. Sitter denna andra jobbmåndag efter semester och drömmer mig tillbaka till solen och värmen.

Jag och Anna hade verkligen en fantastiskt härlig vecka. Vårat mål var att göra så lite som möjligt och jag tycker vi lyckades rätt bra. Därav finns det heller inga spännande berättelse om pyramider, faraoner och mumier att berätta. Våra dagar bestod helt enkelt av sol, värme, bad, snorkling och god mat. Vi hade redan innan vi åkte besämt oss för att inte göra några utflykter och med tanke på värmen kändes det som ett bra beslut att inte spendera 16 timmar av våran relativt korta semester i en buss. Självklart skulle jag vilja uppleva pyramiderna, konungarnas dal och Egypten fantastiska historia, men det får helt enkelt bli en annan gång. Vårat hotell, Premier Le Reve, var verkligen något utöver det vanliga och dom levde verklingen upp till sitt motto: Luxury Comes First!

Min helg har bestått av andra lyxiga saker som att få spendera tid med min fästman, min familj hemma i Köping, hälsat på min moster med familj och min mormor i Borlänge, hälsat på fina vänner i Västerås och plockat massvis med svamp.

För att inte tala om kanske det lyxigaste, att ha fått rösta. Det kan man verkligen kalla lyxigt. Tänk att vi bor i ett land där vi får vara med och påverka och tycka precis vad vi vill. Det är för mig svårt att förstå att 1/5 av Sveriges befolkning låter bli att rösta, en röst som du i andra länder kan bli dödat för.
Fast kanske hade det ändå varit bättre om vissa väljare hade valt att stanna hemma igår...
Nog om det.

Hoppas ni ha en bra dag.
Och TACK till er som lämnar små fina kommentarer.



Kommentarer
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Vilken underbar semester ni verkar ha haft, jättefina bilder! Härligt att bara ha en sol och bad semester och riktigt ta det lugnt. Inte fel heller när man bor på ett sådant fint hotell som ni gjorde:)



Kram på dig

/Linda

2010-09-22 @ 09:31:24
URL: http://lindablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0